Projecten

PROJECTEN

PROJECT " Crash Course "

 

Er zijn veel goede cursussen rond reanimatie voorhanden. Voor vele zorgverleners is het echter moeilijk om 2-3 dagen vrij te maken om deze cursussen te volgen. Meestal komt daar dan nog een voorbereiding van enkel dagen bij en een kostprijs die aan de hoge kant ligt. De cursussen zijn vaak ook kwalitatief hoogstaand, maar in de breedte uitgewerkt. Aangezien we merkten dat er nood was aan kleine "crash courses" in de vorm van workshops, op maat gemaakt voor specifieke doelgroepen aan een betaalbare prijs, zijn onze "crash courses" al snel succesvol gebleken. Er wordt geen voorbereiding verwacht en toch zien cursisten dat ze na een halve of hele dag een enorme vooruitgang gemaakt hebben en zich veel zelfzekerder voelen. Onze stapsgewijze leermethode is gebaseerd op bewezen leertechnieken en wordt verder ontwikkeld met onze dagelijkse expertise.

 

We hebben volgende crash courses reeds ontwikkeld en uitgevoerd:

 

ALS, NLS en APLS voor verpleegkundigen

ALS, NLS en APLS cursus voor anesthesisten.

ALS voor inslapende specialisten op intensieve zorgen

BLS en anafylaxie voor verpleegkundigen in de arbeidsgeneeskunde

BLS en reacties op locale anesthetica voor tandartsen en andere privé-praktijken

BLS voor kinderen en leraars in de lagere school

BLS en AED voor bedrijven

Teach the teacher

De zorgsector staat continu onder druk. Terwijl besparingen de middelen doen krimpen, worden er echter ook steeds meer kwaliteitsnormen aan de zorgverleners opgelegd.

 

Kwaliteitsnormen zijn noodzakelijk, maar aangezien er met weinig middelen aan deze normen voldaan moet worden is het belangrijk om op een kost-efficiente manier up-to-date medische inhoud tot bij de zorgverlener te krijgen.

 

70-20-10 regel

 

Leren doe je door bezig te zijn met de inhoud van de leerstof en interactief met elkaar en van elkaar te leren.

Bestaande e-learning modules zijn duur in aankoop en testen enkel de kennis op het moment van de test.

PROJECT " Continu Leerproces "

 

Er is een alternatief nodig voor alle kostelijke e-learningpakketten die bedrijven wel kunnen gebruiken om aan te tonen aan externe auditors dat ze de inhoud aan hun personeel aanbieden, maar eigenlijk geen blijvende kennis en/of kwaliteits verbetering creëren. Dure cursussen en workshops zijn goed om te sensibiliseren en een forum te creëren voor de ontwikkeling van een continue leercultuur, maar is afhankelijk van het persoonlijk initiatief van de cursisten om individueel verder te groeien.

 

Wij zijn ervan overtuigd dat leren een continu proces is en dat er een bedrijfscultuur moet ontwikkeld worden dat dit proces ondersteund. De "Teach the teacher methode" met een ondersteuning van de eigen enthousiaste personeelsleden in het bedrijf is de beste methode om op lange termijn een grote winst in kwaliteit te creëren door een zelfonderhoudend continu leerproces. Daarom bieden wij op maat gemaakte begeleiding aan zodat de juiste inhoud door de juiste mensen kan aangeboden worden.

Aangezien de zorg een sector is waar kwaliteit voor iedereen toegankelijk moet zijn, proberen wij de totale kostprijs van deze projecten zo laag mogelijk te houden.

In het begin is er vaak nood aan gewone workshops en een e-learning module ( die wij gratis aanbieden in het proces ). Nadien kan dan overgegaan worden tot een "Teach The teacher" om eigen personeel in te schakelen voor het continu leerproces.

Al onze lesgevers zijn ERC gecertificeerd, werken dagelijks in de praktijk en hebben een jarenlange leservaring.

Het " Continu Leerproces" zal nadien jaarlijks mee begeleid en geëvaleerd worden en zo nodig kan bijsturing gebeuren.

 

CONTACTEER ONS

LIKE US

info@medopca.be

Tel: 0032474992254

Jan Smolderenstraat 12.5.1

Antwerpen 2020

PROFIEL

Dr.H.Vanden Eede

Anesthesist-intensivist AZHFR

CRKBO erkend opleider

Stagemeester anesthesie

ERC instructeur

Voorzitter AZHFR academie

Aggregaatsopleiding

NIAZ auditor

© Copyright 2015. All Rights Reserved.